mandag 14. februar 2011

Læringsoppdrag

Mandag 14. februar fikk vi et læringsoppdrag som gikk på portrett.

Det er ikke noe spesielt lys på bildene, siden de ble tatt inne. Jeg ville prøve å redigere bildene, for å få frem lys og kontraster.

Komposisjonen har jeg tenkt på.  Jeg ville ha ett lite utsnitt av hundene. Enten øynene, hele hodet, eller snuten. Jeg har tre hunder, så jeg tok ett bilde av hver av hundene.


Jeg redigerte lys og kontraster med levels, også brukte jeg Hue/Saturation til å gjøre fargene litt varmere.

For å gjøre lyset litt kult, brukte jeg filter gallery - Diffuse Glow i bakgrunnen.

Stitch

 Jojo

Latte


1 kommentar:

  1. Det var fine bilder, og du har gjort et vanlig portrett bilde til noe annerledes, på en bra måte! Komposisjonen gjorde bildene mer personlige. Du har beskrevet tankene dine og hva du har gjort på en god måte. Bra jobba Frøya!

    SvarSlett