tirsdag 25. januar 2011

Photoshop

I denne oppgaven skulle vi arbeide litt med photoshop. Vi skulle se nærmere på verktøyene dodge tool (lysne), burn tool (mørkne) og spoth healing brush tool (fjerne urenheter, "trekke sammen").


Her har jeg to eksempel bilder. Ett av meg, og ett av søsteren min. Jeg har brukt litt flere verktøy enn de nevnt ovenfor. F. eks brush tool, smudge tool, blur tool. Og ellers bare gjort fargene varmere og økt kontraster.






Embla:
 Øyenskyggen er lakt til, øynene er gjort klarere grønne, huden har blitt skikkelig retusjert, og kontrastene er sterkere. Det er også tilført en blur rundt hodet, slik at selve fjeset kommer mer i sentrum.






Meg:
Øynene er blitt klarere blå, fjeset er blitt skikkelig retusjert, en svak brun øyenskygge er tilført, leppene har blitt enda mer rosa, og tennene har fått et slags hvit/gult preg (alt etter hvilken pc du ser bildet på). Ellers er kontrastene sterkere.


Jeg har dessverre ikke de originale bildene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar