mandag 9. mai 2011

Oppsummering 2. termin

Så var vi kommet til slutten av faget Trykk og foto, og snart slutten på vår tid på Vågen vgs. Jeg har lært mye, og hatt det veldig kjekt i faget til Brit Iren. Hun er en veldig flink lærer, og hun har hjulpet meg mye for at jeg skal bli bedre innen faget.

Da jeg begynte med trykk og foto, kunne jeg ingenting om trykk, men litt om foto. Jeg hadde tatt ett foto og photoshop kurs før jeg begynte med dette faget, noe jeg følte hjalp meg til å forstå alt bedre. Jeg føler også at jeg har lært meg å prøve litt forskjellige metoder, å være litt selvstendig. Her kan du se den første innleveringen min, mens her ser du den siste. Jeg bruker komposisjon mer bevisst nå, og prøver alt for å ikke over redigere bildene jeg tar. har lært utrolig masse, og har funnet ut at foto er noe jeg syns er veldig morsomt og interessant, noe jeg kanskje vil fortsette med senere i livet.

Som sagt har jeg ikke vært borti trykk før. Men det var morsom å lære det. Vi har holdt på med linotrykk, silketrykk og koldnålstrykk. Jeg syns alle var spennende, men det er ikke noe jeg ønsker å fortsette med seinere.

Når det kommer til arbeidsmåter, så har vi hovedsaklig jobbet med blogging. Alt vi har gjort gjennom hele året har blitt blogget om på de forskjellige elevbloggene. Dette syns jeg er veldig bra. Alle kan lese hva de forskjellige har skreve, og lære av hverandre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar